Misèria i companyia

Ciutat Jardí Vice
(Capítol 2)


(Pel maquès del Centre Residencial Ponent)

-Pare, qui m’ha fotut les meves plantes, les meves llavors i el meu waki-tabac que ja tenia assecat i preparat per fer els petas del divendres? M’he trobat les jardineres arrasades! Collons, tant que m’havia costat esquerar-les!!


-Fill, estem fotuts. Hem de parlar. Per cert, on és ta mare?
 

-No pateixis, és a l’Ekke, com sempre.
 

-Veuràs, jo no penso vendre mai més la meva força de treball. El capitalisme salvatge m’explotaria altra vegada, com quan em tocava repartir amb la furgoneta. Em vaig fer constructor per tenir els meus propis béns de producció i no tenir que vendre la meva suor com una mercaderia qualsevol, generant una plusvàlua que m’arrabassava el fill de puta de l’amo. S’ha acabat!! No hi tornaré pas a ser un esclau de la classe explotadora capitalista!! Jo vull continuar sent el meu amo, l’amo del meu treball, l’amo de la meva vida!! Ni Déu, ni patró, revolució!!!
 

-Hòstia, pare, quina samfaina ideològica! Que t’has fet revolucionari? Tu, que de repartidor vas convertir-te en constructor i explotador d’una quadrilla de romanesos? Tu, que has aixecat pisos i cases adossades de paper de fumar, on estalviaves fins i tot el ciment? Tu, que cobraves fortunes en ‘B’, en negre o en ‘avió’ per aquests zulos? Tú, que presumies de viure a Ciutat Jardí, aïllat de la xusma de la classe mitjana i ja no diguem del lumpen proletariat? Collons, quin canvi! I tot això perquè ara ens persegueixen els bancs i el Cobrador del Frac? Perquè estem més pelats que un vímet i hem d’aparentar que no passa res entre els nostres veïns, polítics, empresaris i farandulers, que també tenen els calçotets ben cagats? En resum: així, vindràs amb nosaltres a Ricard Viñes, no? Hem de recordar el 15M "a lo grande". Seràs un gosflabiol com nosaltres?
 

-Fill, jo faré coses més grosses. Deixaré petjada en aquest món capitalista decadent.
 

-I de tot el meu waki-tabac, què cony en vols fer?
 

-Ja ho veuràs. El futur pertany als que creuen en la bellesa dels seus somnis!
 

-Colloooooooooons!

(Continuarà)