Les
retallades de l'alcalde Ros també provoquen atur
Ho deiem
el passat divendres dia 10 al Carajillo Party: les concessions del transport
urbà, de la recollida d’escombraries, de l’aigua i dels parquímetres estan
suposant una autèntica sagnia per la
Paeria, perquè ningú sembla haver estat controlant el dèficit
creixent que han estat generant any rera any i l’Ajuntament tampoc sembla haver
fiscalitzat mai l’eficiència d’aquestes concesionàries. Resultat: només
aquestes quatre concessions, serveis privatitzats, si es vol, han fet un forat
de 265 milions d’euros al calaix de la Paeria els darrers deu anys. O dit d’una altra
manera, la Paeria
els ha hagut d’injectar aquests diners per tapar el dèficit que totes quatre
generen cada exercici. En números rodons, i segons consta als successius
pressupostos municipals, l’empresa Ilnet, de neteja i recollida d’escombraries,
ha estat ‘ajudada’ amb prop de 100 milions des que el 2005 va desplaçar Seinsa
de la concessió. Aigües de Lleida ha rebut prop de 100 milions més pels
mateixos conceptes, encara que els dos darrers anys la partida ha desaparegut
del capítol de despesa o ha canviat d’epígraf. EYSSA, l’empresa dels parquímetres,
n’ha rebut uns 25, de milions, en aquests darrers deu anys, i Autobusos de
Lleida, uns 40 milions més. Se suposa, encara que no totes apareixen al capítol
d’ingressos, que els preus i taxes cobrades als ciutadans per aquests serveis
han ajudat a temperar una mica aquests dèficits.
Doncs
davant d’aquest panorama de concessions ruïnoses, i atenent a l’asfixiant situació
de les finances municipals, l’alcalde Ros ha tret també la tisora i ha començat
a retallar a tort i a dret. No entrarem aquí en altres capítols de retallades
de la Paeria,
que n’hi ha i en abundància, però les que ha practicat a les concessionàries dels
serveis esmentats estan enviant més persones a l’atur. Així que qui s’omple la
boca criticant les retallades del Govern de la Generalitat o del
govern de Madrid, potser hauria de ser més coherent amb la seva pròpia actuació.
Sense
anar més lluny, els treballadors d’Ilnet han votat anar a la vaga perquè perillen
almenys una desena de llocs de treball doncs la concessionària ha hagut de
suprimir diversos serveis després que la Paeria li hagi retallat l’assignació en més d’un milió d’euros respecte l'any 2011. Pel seu costat, els treballadors d’Autobusos de Lleida
estan revoltats perquè la supressió de diverses línies a què obliga la
retallada de 150.000 euros que ha fet la Paeria a la concessionària suposa prescindir de diversos
empleats.
Supressió
de línies als autobusos de Lleida, deiem, com s’han suprimit freqüències al
tren de la Pobla,
també pel seu escandalós dèficit. Ara, per aquest ajustament de la Generalitat hi han
hagut manifestacions en contra, la darrera, convocada entre altres pel mateix alcalde Ros, que
va portar la pancarta a primera fila el dissabte dia 11. Però contra l’eliminació
de línies d’autobús a diversos barris de Lleida no s'ha manifestat ningú, i l’alcalde encara no ha justificat aquesta incoherència. Com tampoc
ha donat explicacions, ni ell ni els representants del tripartit que van fer
pinya a l’escarransida manifestació del dia 11, del perquè fa dos anys el Govern Montilla
va furtar 28 milions que s’havien d’invertir a la línia de la Pobla i els va destinar a vés
a saber quin altre pou sense fons d’aquell govern infaust i ruinós. Això passa
d’incoherència i d’hipocresia. Aixó ja és considerar que els ciutadans som
idiotes.
Ager
Sedetanus
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada